آموزش اصول و نکات مهم تربیت کودک ۵ ساله از دیدگاه روانشناسی
نوشته شده توسط : hasti

ويژگي هاي روحي کودک 5 ساله، شخصيت کوچک

1- مهارت هاي حرکتي درشت:

از نظر فيزيکي، کودک پنج ساله شما نسبت به يک سال قبل تسلط بيشتري براي انجام کارها ازخود نشان مي دهد. مثلا گرگم به هوا بازي مي کند، ازچارچوب کوهنوري (وسيله اي که براي بالارفتن در پارک ها تعبيه شده است) با دقت و توجه به فاصله ها استفاده مي کند و به توپ ضربه مي زند. آنها اکنون متعادل تر هستند و با اطمينان بيشتري از وسايل بازي براي سرگرم شدن استفاده مي کنند.

2- مهارت هاي حرکتي ظريف:

کودک در اين سن بر انجام مهارت هاي ظريف که قبلاً آموخته تسلط بيشتري پيدا مي کند، مهارت هاي نظير باز و بسته کردن دکمه، زيپ، استفاده از مداد يا قيچي

3- مهارت هاي اجتماعي:

کودک شما مي داند در هربازي هرکسي نقشي دارد، ولي آنها هنگام بازي به يک شخص بزرگسال نياز دارند تا بازي را برايشان شرح دهد و بين انها داوري کند. برد براي آنها جذاب و باخت وحشتناک است، فکر نکنيد که مدام مجبور به نظارت بر کارهاي کودک هستيد. کودک شما نياز دارد مهارت هايش را براي برقراري ارتباط، شناخت و معامله همراه با کشمکش و تعارض با همسالانش را تمرين کند و بهبود بخشد. و شما تنها بايد زمانيکه کنترل از دست خارج مي شود پادرمياني کنيد. اهميت اين کار را دست کم نگيريد که بهتر است هر ازگاهي به کودک فرصت دهيد به تنهايي بازي کند چون اين کار به او کمک مي کند فکر کردن به صورت مستقل را بياموزد.

دوم

براي مطالعه بيشتر اين مطلب آموزشي لينک زير را کليک کنيد:

آموزش نکات مهم تربيت کودک 5 ساله از ديدگاه روانشناسي





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: